Morten Isand, Cairns, DayDream Island, Melbourne + - Reisverslag uit Palm Beach, Australië van Julia Poussart - WaarBenJij.nu Morten Isand, Cairns, DayDream Island, Melbourne + - Reisverslag uit Palm Beach, Australië van Julia Poussart - WaarBenJij.nu

Morten Isand, Cairns, DayDream Island, Melbourne +

Blijf op de hoogte en volg Julia

02 Februari 2017 | Australië, Palm Beach

Hallo allemaal!

Het is weer al een tijd geleden dat ik heb geschreven en dat komt omdat ik super veel heb rondgereisd. Om maar bij het begin te beginnen:

8-11-2016 Morten Island:
We zijn met de auto naar Brisbane gereden om daar de boot naar Moreton Island te nemen. Het was gelukkig maar een 40 minuten durende trip want ik word altijd ontzettend zeeziek. Zodra we aankwamen konden we meteen het huis in, m'n nicht en haar man hadden een super mooi huis afgehuurd voor ons allemaal. We waren met 9 mensen, mn tante, haar man, de drie kinderenvrienden en hun kind en ik. We hadden een heel mooi uitzicht op de zee en we konden de zonsondergang zien (daar was ik heel blij mee want waar wij wonen kan je de zonsondergang niet zien omdat we in het oosten wonen). We zijn naar de Blue Lagoon geweest (eerder Brown Lagoon if you ask me maar het was nog steeds heel leuk en mooi). Ook hebben we wilde dolfijnen gevoerd, dat was een super leuke ervaring! De dolfijnen kwamen iedere avond dicht bij de kust omdat ze weten dat daar altijd mensen zijn die hen willen voeren, dus heel wild zijn ze niet meer. De rest van de dagen zijn we nog gaan snorkelen (super mooi met allemaal gekleurde vissen) en gewoon lekker uitgerust.

15-11-2016 Cairns
Ik was pas één dag thuis van Morten Island en toen gingen m'n tante (mijn vaders nicht) al naar Cairns. Het is 2,5 uur vliegen en het weer in Cairns is heel erg warm en vochtig, gelukkig hadden wij heel veel geluk met het weer en viel het allemaal wel mee. We verbleven drie dagen bij de zus van mijn tante. Ze was super lief. Ik zal maar kort samenvatten wat we gedaan hebben anders wordt deze post echt mega lang. We hebben in een dag 500K gereden, over de table lands en rond Cairns zodat we zoveel mogelijk konden zien van Cairns en de omgeving. In Cairns zijn er ook veel krokodillen, die zijn niet in zuiden van Queensland (waar ik woon) want daar is het niet warm genoeg. Toen we in de bergen waren zijn we in een meer gaan zwemmen waar we achteraf op een bord zagen dat er een krokodil in dat meer leefde, dat klink heel dom want waarom zou je üperhaupt zwemmen als je weet dat er krokodillen zitten? Normaal zitten ze nooit in de bergen omdat dat te koud is, dus dit was een verdwaalde krokodil. Op het bordje dat aangaf dat er een krokodil was stond dat hij tam was, daar geloof ik niks van dus ik ben blij dat ik m'n benen nog heb. Ook hebben we nog een negen uur durende boottrip over het Great Barrier Reef gedaan, want je kan niet naar Australië gaan zonder dat gezien te hebben. Helaas is het Reef stervende en was het lang niet zo mooi als ik gedacht had, duikers zeiden zelfs dat over een jaar of 10 het reef niet meer zal bestaan! Ik was ook de hele reis ziek maar dat had ik er wel voor over haha!

02-01-2017 Day Dream Island, Whitsundays
Op de tweede dag van het nieuwe jaar zijn we met de auto naar Day Dream Island gereden. Dat was 16(!) uur durende autorit, met 7 mensen in de auto (mijn nicht, haar man, haar twee zoons, Phoenix (8), Kobe (11), haar dochter Harper (2), mijn tante & ik). Gelukkig waren de kinderen heel lief en rustig (alleen de scheten van Kobe maakte het soms wat minder dragelijk en Harpers poep luiers hielpen ook niet), maar verder verliep de trip goed. M'n nichts man heeft de hele nacht doorgereden. We hadden twee kamers. Ik sliep samen met m'n neefje Kobe, dat was super gezellig want wij kunnen het super goed met elkaar vinden en hebben een sterke band opgebouwd (hij schopt en praat wel in z'n slaap maar dat neem ik voor lief). De eerste dag hebben we gesnorkeld en dat was echt super leuk omdat het eiland in het Great Barrief Reef is. Hier was het koraal nog mooier als in Cairns, en de vissen waren in allemaal verschillende kleuren en je kon ze ook aanraken. Je moest wel een stinger suit aan want in de zee rondom het Great Barrier Reef bevinden zich dodelijke kwalletjes die je niet kan zien zo klein genaamd Irukandji die vanuit Japan langzaam steeds verder naar het zuiden gaan. We hebben nog veel gezwommen, spelletjes gedaan, in de zon gelegen en gezwommen en iedere dag lekker uitgegeten. Het was een super vakantie!

12-01-2017 Coffs Harbour
Vier dagen na Day Dream Island gingen m'n tante en ik naar Coffs Harbour, waar haar zoon woont. Dat was 3,5 uur rijden en ze heeft me de hele weg laten rijden, wat gelukkig heel goed ging omdat het veel highway was. In Coffs hebben we watervallen bekeken en een berg beklommen. De Australische natuur heeft zo veel te bieden! We hebben nog geshopt want m'n neef heeft twee dochters dus dat gaf me een goede reden om het winkelcentrum in te duiken! We zijn ook een dag naar het stand geweest, dat is ook altijd leuk omdat er altijd mensen aan het surfen zijn en dat is heel leuk om naar te kijken en de golven zijn ook super hoog dus zwemmen in de zee is hier on another level haha. Voor ontbijt zijn we naar een Nederlands tentje geweest waar ze poffertjes hadden en in de achtertuin zelfs een mini madurodam met bekende nederlandse gebouwen! Coffs Harbour was de moeite waard!

17-02-2017 Melbourne
Vier dagen na Coffs gingen we naar Melbourne. M'n neef, zijn vriendin, de nicht waarbij ik woon, haar dochter Harper, m'n tante Donna (hun moeder) en ik. In Melbourne hebben we de hele stad bezichtigd en zijn we naar de Botanic Gardens geweest, Victoria Markets, the Eruka Tower (je kon in deze toren over heel Melbourne heen kijken) en het Aquarium. Ik weet niet of ik Melbourne mooier vind dan Sydney. De sfeer is Melbourne is zeker een stuk relaxter en het openbaar vervoer is ook stukke beter. Op de dag van vertrek was er in Melbourne een aanslag, een gestoorde man met psychische problemen reed of de mensenmassa in en er zijn tot nu toe 6 doden en nogsteeds 15 mensen in kritieke toestand. Ik ben heel blij dat we die ochtend hebben besloten niet de stad in te gaan, want op de plek waar het gebeurde zijn we afgelopen dagen zeker 20 keer geweest. Dat wilde ik toch wel even zeggen omdat het ook in Nederland op het NOS te zien was.

Ik heb ook nog een super leuke kerst gehad. We hebben 20 uur gewinkeld in totaal en nieuw jaar op het strand was ook super leuk! Verder heb ik Surfers Paradise, Byron Bay, Currumbin, Brisbane en de rest van de Gold Coast gezien. Ik heb ongeveer de hele oostkust nu gehad en de westkust laten we voor de volgende keer. 20 maart ga ik met mijn tante opnieuw naar Sydney om dingen te bekijken die ik de eerste keer heb overgeslagen en gaan we nog naar de Sushine Coast (dat is ten noorden van de Gold Coast). Sorry dat het zo'n lange post was! Bedankt Remy voor het herinneren, dus deze post is speciaal voor jou!

Have a nice day everyone!

Liefs, Julia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Julia

Een blog voor mijn lieve familie en vrienden, zodat zij kunnen zien wat ik meemaak op mijn 6 maanden durende reis naar Australië.

Actief sinds 12 Sept. 2016
Verslag gelezen: 957
Totaal aantal bezoekers 3399

Voorgaande reizen:

12 September 2016 - 16 Maart 2017

Mijn eerste reis naar Australië

Landen bezocht: